Германците пият по-малко вино
С 2,4 % по-малко вино е продадено в Германия през миналата година, сочат данни на Федералния винен институт. Стойността на пласираните количества е спаднала с 1%.
Намалял е и пазарният дял на местните вина – с един процент на 45 на сто. Въпреки това германското производство запазва лидерската си позиция пред Франция с 15 и Италия с 14%. На четвърто място се нарежда Испания с 8 % пазарен дял. След лошата реколта през 2013-та спадът до голяма степен е бил очакван, тъй като са липсвали достатъчно количества за задоволяване на търсенето.
Добрите резултати от миналата година дават надежда за връщане на пазарните позиции, коментират експерти. Те отбелязват и потвърждаване на тенденцията за увеличена консумация на бяло вино, започнала преди няколко години.
Белите вина имат вече дял от 42%, което е с един процент повече от предишната година. Червеното остава на първо място с 48 на сто, но този дял намалява през последните години. Расте и потреблението на розе, като вече всяка десета бутилка е от този тип.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ