Успех на европейската промоционална кампания “Озари деня си” за възстановяване на зеления сектор
Кампанията приключи успешно благодарение на участието на България и още 6 държави
Този април няколко европейски асоциации на производители на цветя и декоративна растителност се обединиха в обща кампания за възстановяване на бизнеса. Кампанията „Озари деня си“ беше разработена с помощта на специален фонд на ЕС, за да помогне на производителите на декоративни растения да се справят с последиците от кризата в началото на пандемията.
Целта на кампанията беше да насърчи потребителите да купуват букети, стайни и външни растения. Включиха се следните 7 европейски държави: Австрия, Белгия, България, Дания, Франция, Германия и Нидерландия.
Кампанията беше проведена чрез реклами в социалните мрежи, радиото и телевизията. Навсякъде получи добра видимост, като гледанията в Youtube преобладаваха в повечето държави. В България и Франция беше широко застъпена и телевизионната реклама.
В България тя достигна до над 1,8 милиона зрители, а радио рекламата беше излъчена над 200 пъти. В Youtube бяха достигнати над 14 милиона импресии. Рекламата събра множество гледания, харесвания, реакции и коментари във Facebook и Instagram.
Цялостната оценка на българските потребители за „Озари деня си“ е висока. В резултат на кампанията 46 % от запитаните български потребители биха купили букети, 59% – стайни растения и 60% – градински. „Озари деня си“ участваха българската Асоциация на производителите на декоративни растения, австрийската Блуменбюро Остеррайх, белгийската ВЛАМ, датската Флорадания Маркетинг и френската Вал’Хор. Координатор на кампанията беше холандската организация Съветът за цветя на Нидерландия.
За всяка от държавите участнички имаше разработена специална стратегия. „Озари деня си“ получи най-голяма видимост във Франция и Германия, тъй като това са и двата най-големи пазара за продукцията на разсадниците за декоративна растителност в Европа. Основна цел на кампанията беше да насърчи потребителите към покупка на цветя. След провеждането на кампанията 40 % от таргетираните потребители споделиха, че биха купували повече цветя. Така 37% възнамеряват да купуват повече стайни растения и 42% – повече градински растения. Организаторите споделят, че постигнатият резултат надминава първоначалните им очаквания.„Озари деня си“ имаше и още една цел – да припомни на потребителите за декоративната растителност. В Белгия, Франция, Германия и Нидерландия няма голяма промяна в нагласите преди и след пандемията. Цветята и декоративните растения са разпознаваем и предпочитан продукт.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ