
От полето до трапезата – как работи италианска земеделска кооперация
Тя произвежда почти 10 милиона килограма био паста годишно

За първи път в историята на ЕС ще бъдат връчени биологични награди, които са продължение на Плана за действие за развитие на биологичното производство, приет от Комисията на 25 март 2021 година. Инициативата е съвместна – на Европейската комисия, Европейския парламент, Съвета на ЕС, Европейския икономически и социален комитет, Европейския комитет на регионите, фермерската организация COPA-COGECA и биологичната организация IFOAM Organics Europe.
Избраната дата за обявяването на победителите не е случайна – 23 септември е Европейският ден на биоземеделието, който беше обявен за първи път през 2021 г.
Представяме ви финалистите в категорията „Най-добро малко и средно предприятие“:
Земеделска кооперация Gino Girolomoni, базирана в Изола дел Пиано, Италия

Тази кооперация обединява няколкостотин фермери в региона и работи при цялостен подход – от полето до трапезата, при който фермерите притежават цялостната производствена верига. Този проект върна живота на малкия им регион, като създаде повече от 60 работни места.
Фермерите отглеждат био пшеница, смилат я в собствената си мелница и смесват брашното с изворна вода на хълма в собствената си близка фабрика за паста. Те произвеждат почти 10 милиона килограма био паста годишно и на фермерите се плаща справедлива цена за продуктите им.
Goodvenience.bio, базирана в Магдала (Тюрингия), Германия.

Това е малка компания, в която работят 10 души. Произвежда органични бульони, супи, сосове, подправки и масла. Силен акцент е поставен върху устойчивото, кръгово и иновативно производство: енергийна ефективност, въглеродна неутралност, минимизиране на отпадъците, преработка на инвазивни видове (напр. раци), къси вериги за доставки. Това е социално приобщаваща компания, която обучава и наема хора със специални нужди и плаща над средните заплати.
Labonca Biohof, базиран в Бургау (Стирия), Австрия.

Labonca е добре позната марка за месо в Австрия. Компанията дава приоритет на хуманното отношение към животните, като спазва 13-те критерия, включително отглеждане на открито.
Компанията има 12 служители и е в партньорство с 30 био ферми за говеждо и свинско месо. Те свеждат до минимум отпадъците, като следват концепцията “от носа до опашката”: продават цели животни на хотели и ресторанти, както и ги учат как да използват всичко това.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ