Партньор на ритейлъра в инициативата е най-голямата платформа за спасена храна Foodobox
„Мястото на храната не е на боклука“ е името на мащабната образователната кампания за деца, която Kaufland България стартира съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox. Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника. По данни на платформата за спасяване на храна, 1/3 от храната, която е годна за консумация, се превръща в хранителни отпадъци.
В рамките на инициативата предстои да се реализират интерактивни образователни лекции за ученици между 1 и 7 клас в училища в София. През първата година ще бъдат обхванати близо 4000 деца. Стартът на програмата беше даден с лекция пред ученици от всички 3-ти класове на столичното 40-то СУ „Луи Пастьор“.
„Отговорното пазаруване и намаляването на хранителните отпадъци са приоритетни теми за Kaufland. Ние работим активно за ограничение разхищението на храна и предприемаме конкретни действия в тази посока. Чрез разнообразни механизми и умни технологии сме свели хранителните отпадъци до минимум в нашите магазини. Сега искаме да достигнем една стъпка по-далеч – да стартираме открит разговор с нашите клиенти, в който отново да им обърнем внимание, че голяма част от хранителните отпадъци в световен мащаб биват изхвърляни, докато са още в срок на годност. Започваме този разговор от най-малките, защото вярваме, че промяната в навиците може да се случи най-ефективно и бързо при тях“, това каза мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ в Kaufland България Кремена Георгиева. Тя подчерта, че партньорството с платформата за спасяване на храна Foodobox е естествено продължение на усилията на компанията да подкрепят млади стартиращи бизнеси и социално значими идеи. Foodobox е един от стартъпите, завършили успешно първия випуск на акселераторската кампания FutureVerticals, в която ритейлърът е партньор на Launchlabs Sofia.
„Нашата мисия е да намалим хранителното разхищение. През Foodobox хранителните бизнеси намаляват количествата изхвърлена храна като продават храни и напитки с наближаващ срок на годност с голямо намаление на нашите крайни потребители, вместо да ги изхвърлят. Образователната инициатива е ключова за нас като част от повишаването на осведомеността по темата”, сподели Джейн Димитрова, съосновател на платформата.
Образователните дейности по програмата включват и информация с полезни рецепти, които хората биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да се използват максимално ефективно и да не се изхвърлят. Сред тях са вкусен домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка. Презрелите банани например са чудесен вариант за бананово смути. Сред съветите на Kaufland и Foodobox за намаляване изхвърлянето на храна са по-стриктна проверка на състоянието на храна и налични продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване с изготвяне на списък.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7000 служители. През 2023 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места, като приносът й към икономиката е 1.63 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
За Foodobox
Foodobox e единственото у нас мобилно приложение, което се бори с разхищението на храната. То помага на заведения за хранене като пекарни, сладкарници, ресторанти, супермаркети и др., да продават с намаление от поне 40% хранителните си продукти с наближаващ срок на годност, вместо да ги изхвърлят. Над 60 000 крайни потребители на платформата ежедневно спасяват вкусната храна, която се предлага, с голяма отстъпка като я вземат на място от обекта. Основателите на платформата Джейн Димитрова и Велин Керков заимстват идеята от Западна Европа и решават да пренесат иновацията и у нас. Foodobox е основан през 2022 година, а днес оперира в София, Пловдив и Варна, а от тази година излиза и на румънския пазар като стъпва в Букурещ. Над 500 партньора успяват да намалят значително количествата изхвърлена храна, благодарение на платформата.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.