ПРОЗРАЧНОСТ: Неопакованото месо в Германия вече с етикет за произход
Новите правила важат за говеждо, свинско, козе, овче и птиче месо
В Германия вече са в сила нови правила за етикетирането на неопакованото месо, продавано в специализирани магазини и супермаркети.
Потребителските организации са доволни от новите правила, но настояват за още по-широк обхват, за да бъдат затворени някои вратички. Става дума за преработено месо, вложено в колбасите или полуготовите храни, както и за месото, предлагано в ресторанти и столови. Там произходът да бъде посочен в менютата. В земеделското министерство вече обмислят подобна стъпка и са подготвили проект на заповед, който ще бъде обсъден в правителството още тази пролет.
Проучвания показват, че потребителите в Германия силно се интересуват откъде идва месото, както и от начина на отглеждане на животните. От 2019 година в сила е доброволен етикет, който с 4 степени показва как са отгледани говедата, свинете и птиците. Предвидено е добавянето на 5-та степен, която да обхване биопроизводството.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ