
Суфле Агро България – по-голяма, по-активна и с нови хоризонти в нишовите култури и търговията със зърно
Компанията вече е част от InVivo
Суфле Агро България събра земеделци и партньори в Правец, където беше съобщено, че SOUFFLET GROUP вече е част от групата InVivo, един от най-големите кооперативи в света, като тази трансформация я нарежда на лидерска позиция в сектор земеделие в Европа.
Управителят за България Антон Илиев приветства гостите и представи бъдещите намерения за развитие на компанията. Сред основните приоритетни дейности на групата са земеделието и международна търговия със зърно и храни.
През годините Суфле Агро България наложи успешна ниша за реализация на пивоварен ечемик, както и собствен бранд Soufflet Seeds – разпознаваема селекция от хибриди царевица, слънчоглед и рапица, гарантиращи рентабилност за всяко едно стопанство. Качествени продукти и услуги, доказани на полето и придружени от експертен технически опит.
InVivo приема това предизвикателство, като внедрява новаторски и отговорни решения и продукти в съответствие с принципите на регенеративното земеделие в полза на земеделските производители и потребителите. Има цялостна програма за намаляване на пестицидите, запазване и облагородяване на почвите, за защита на биоразнообразието.
В това отношение мисиите ѝ са разнообразни: да подкрепя екологичния преход в селскостопанския сектор; да развива международната търговия със зърно; да превърне храната в общо благо, което трябва да се опазва; да насърчи прехода към една устойчива агросистема.
Днес в групата InVivo работят над 14 500 служители в 38 държави.

Антон Илиев, кънтри мениджър: Искаме да направим рестарт на компанията, да влезем в нови сегменти и региони
С какво SOUFFLET GROUP е интересна и уникална за българския пазар?
Soufflet Agro като компания, част от големия френски кооператив InVivo, се старае да представи на българския пазар всички нови тенденции, които наблюдаваме в Европа. Имаме пряк достъп до новите продукти и услуги на пазарите във Франция и не само там, като съответно искаме да използваме опита на колегите от останалите държави и да го представям на земеделците у нас и по този начин да подобрят възвращаемостта си от инвестициите си.
Каква е Вашата визия за развитието на компанията?
Ние искаме да направим рестарт на компанията, да влезем в нови сегменти и региони. Увеличаваме екипа си. Целта ни е да бъдем по-активни, отколкото компанията е била досега. Освен с пивоварния ечемик, чрез който много наши партньори ни познават, бихме искали да влезем в нишови култури като сорго и твърда пшеница. Желанието ни също е да си партнираме с големите играчи на българския пазар от гледна точка на зърно и търговия.

Кога и защо SOUFFLET GROUP стана част от InVivo – каква е идеята на това придобиване?
Soufflet Agro е придобита от InVivo през 2022 г. Целта, от една страна, еInVivo да използва достъпа до земеделските производители, тъй като Soufflet Agro е била много близо до земеделците, винаги е работила и се кооперира директно с тях. От друга страна, InVivo добавя към портфолиото си фирма, която е с опит на международния пазар, особено в тази част от Европа, в която оперираме и ние. InVivoе един от най-големите кооперативи в света с над 12 млрд. оборот за миналата година. Състои се от 74 по-малки кооператива и покрива всеки един сегмент от хранително-вкусовата промишленост. Има компании, които се занимават със земеделие, с производство и преработка и такива, които достигат до крайния производител.
Ще има ли промени и развитие по отношение на екипа в България?
През последните 6 месеца направихме промени в екипа, наехме нови хора на ключови позиции, които ще ни помогнат да се развиваме напред. Търговският ни екип е с нови попълнения. Вече имаме 4 регионални мениджъри и съответните търговци, които покриват цяла България. На терен в страната имаме 21 души, които са агрономи и ще извършват консултации.
Какви планове имате по отношение пазара и реализацията на пивоварен ечемик?
В момента се изгражда нов завод в Плевен, който ще е с 50% увеличен капацитет, като в следващите години се очаква да достигне до 80 хил. тона преработка на пивоварен ечемик.
Тази година стартираме нов проект в пивоварния сегмент и това е пролетният пивоварен ечемик. Амбициите ни са да го наложим на пазара у нас. От гледна точка на агротехнически изисквания той е по-лесен за отглеждане, добивът не е по-нисък, дори някои сортове дават по-висок добив от зимния пивоварен ечемик. А не на последно място е и финансовата част. Изкупната му цена ще бъде с минимум 15 лв./т по-добра от тази на зимния пивоварен ечемик. И ако традиционно зимният има премия между 30 и 60 лв. спрямо фуражния, тук говорим за още 15 лв. над тази премия, от която земеделците ще могат да се възползват.
Фуражният ечемик в Европа като площи порасна доста, като основната причина беше изискването за четвърта култура като част от сеитбооборота. Пивоварният ечемик, като сегмент, не се влияе толкова много от тези изисквания. Традиционно площите с пивоварен ечемик в България и Европа са доста устойчиви и посоката е нагоре. Интересът расте, но това става с плавни темпове, спрямо нуждите на пивоварната индустрия.
Тази година стартирахме с още една услуга – мобилни станции за заготовка и обеззаразяване на семена. Няма никакво разпрашаване, перфектно покритие на семената, бързо и ефективно третиране и безупречно заготвяне. Има огромен потенциал и очакваме услугата да се развие, като я предлагаме активно във всеки регион.
Към какво ще се стремите през следващите години?
Основна стратегия на компанията е дигитализацията. Намерението ни е да работим в направление дигитални услуги. Една от тях е приложението ни Farmi – един инструмент, който земеделците да използват, като се започне от базовите функции – следене на времето и моменти за отделни операции на полето, премине се през актуална информация за цените на борсовите стоки и се стигне до това земеделците да могат да продават своята продукция. Като нова функция ще разработим опцията „вложения“ за покупка на ПРЗ, торове препарати и всичко необходимо за обезпечаване на земеделското производство.
Евгений Динев, мениджър вложения и маркетинг мениджър: Идеята ни е да обхванем целия цикъл – от продажбата на семената, до обратно изкупуване на продукцията
В кои нови сегменти ще започнете да работите?
Планираме да продължим дейността си при масовите полски култури и в сегмента пивоварен ечемик, но също така да развием някои нишови култури. Идеята ни е да се развие цялостен кръг – от продажбата на семената, през съветите на агрономите ни, предоставянето на опцията „вложения“, до обратно изкупуване на продукцията. В краткосрочен план това вече го правим с твърдата пшеница и със соргото. При царевицата и слънчогледа също имаме конкретни планове, при които ще предложим обратно изкупуване.
Ще има ли нови продукти и решения за есенната кампания?
Портфолиото ни е доста еволюирало. През 2024 г. създадохме цялостни решения за растителна защита и хранене на масовите култури в България, предлагаме собствена марка торове и така наречените суровини, стандартните на пазара за почвено приложение. Soufflet Agro притежава собствен бранд торове за вегетационно подхранване, разделени в няколко сегмента – листни торове за подхранване с високо съдържание на конкретни микро- и макроелементи, както и по-иновативните биостимулатори. Компанията предлага собствен бранд семена. Портфолиата са широки – царевица, слънчоглед, сорго, соя, грах, семена за междинни култури. Имаме завод в Чехия, специализиран в разработката на различни покривни култури. По този начин може да изпълним поръчки на клиенти с изисквания при комбинация на различни култури. При продуктите за растителна защита Суфле Агро България предлага както собствено портфолио от ексклузивни продукти, така и добре познатите решения на пазара.