ЕСП против парите за реклама на виното в трети страни
Европейската сметна палата се обяви против безвъзмездната финансова помощ за популяризиране на вината, произведени в Европейския съюз. В последния си доклад одиторите изтъкват, че подобни самостоятелни инвестиции не са оправдани, тъй като съществува мярка за подпомагане на лозаро-винарския сектор във фонда за развитие на селските райони.
В доклада се казва, че често субсидиите са използвани по-скоро за затвърждаване на позицията на съществуващи пазари, отколкото за спечелване на нови или за възвръщане на стари пазари.
Одитът е установил, че въпреки похарчените средства за популяризиране на европейското вино, то е загубило част от пазарния си дял в основни трети страни, както и че се е увеличил износът на вина от ЕС, които не са допустими за подпомагане.
От 2009 до 2013 година държавите членки са изразходвали 522 млн. евро по тази мярка. За периода 2014 – 2018 г. държавите ще получат дори повече средства – цели 1,16 млрд.
Като се имат предвид трудностите, пред които са изправени страните при усвояване на бюджета за периода 2009—2013 г., съществува риск бюджетът за следващия период да е прекалено завишен и така да изложи на риск прилагането на принципите на добро финансово управление, категорични са от Европейската сметна палата.
В началото на миналата година у нас стартира кампанията за популяризиране на българското вино в държави от Източна Азия и най-вече в Сингапур, Тайланд и Виетнам. Основен бенефициент по проекта е Регионална лозаро-винарска камара „Тракия“.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ