Кои нови пазари разработват български винопроизводители
Българските вина все повече намират място на пазари като Китай. Други целеви страни за нашите винопроизводители са САЩ и Швейцария. Съществен принос за осъществяването на тези амбиции имат дейностите по промоционална програма. Националната лозаро-винарска камара, съвместно с Асоциацията на винопроизводителите от Северна Гърция, има одобрен промоционален проект, насочен към пазарите в Китай, САЩ и Швейцария. „И трите пазара са различни, имат своите специфики. Определено Китай е с най-голям потенциал. Винената култура в тази страна се развива, туризмът – също, и затова Китай е примамлив пазар на българските винопроизводители и реално възможностите за растеж са там“, обясни председателят на неправителствената организация.
Тригодишният проект предвижда участия в изложения, работа с журналисти, дегустации с клиенти. Близо 12 месеца преди финала на проекта равносметката е доста обнадеждаваща. „Пристигат реални поръчки, дори има вече установени бизнес взаимоотношения.“ Националната лозаро винарска камара е изготвила още един проект, съвместно с гръцките си колеги, насочен към Русия, Украйна, Беларус и Азербайджан. В процес на подготовка е друг промоционален проект, насочен към Полша, Белгия, Холандия и Германия, изключително важни дестинации, на които България има традиции в миналото.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ