
Бизнесът е заинтересован за здравето на потребителите
– Г-жо Кукушева, защо Ви нарекоха „двигател“ на Националната кампания „Храната – път към здравето“?
– Защото, бих казала, една абсурдна идея породи желанието ми да се опитам да мотивирам колегите от браншовите организации, медийните ни партньори и институциите, че сега е времето заедно да обединим усилията си в името на това да информираме, да възпитаме и образоваме нашите деца, а чрез тях и техните родители, в мотото, че храната е път към здравето. Правилното и разнообразно хранене е възможно в България, защото имаме невероятното щастие да сме родени в една държава, която има четири сезона и успоредно с това има изобилие от плодове, зеленчуци, ястия, сериозна кулинарна традиция и култура.
– Какви са възможностите за успех на кампанията?
– Възможностите да успеем са изключително големи, т.е. ние не можем да се провалим, защото за първи път в историята на България се създава предпоставка да се започне национална кампания по превенция в храненето. Много е важно да разберем, че бизнесът повече от всеки друг е заинтересован за здравето на своя потребител – за това потребителят да го има и утре. В момента хранително-вкусовата и питейната промишлености на България са сериозни участници на голямата европейска трапеза, т.е. ние изнасяме, транспортираме. Нашата страна участва на единния европейски пазар. В този смисъл сме сигурни, че качеството на храната, произведена в България, е изключително. Българските производители са сертифицирани, а получаването на сертификат е дълга и сложна процедура. С оглед на това вярваме, че е добре да направим заедно усилие с естествените партньори на браншовите организации, каквито са институциите.
– Какви са очакванията на браншовите организации към институциите?
– Единствено морална и научна подкрепа и разбиране. Пари не търсим. Ние ги изкарваме с труд, плащаме и даваме на държавата под формата на данъкоплатци, но очакваме парите ни да бъдат ползвани правилно в името на вярната посока, а тя е здравето на българските потребители.
В момента в България действа Регламент 11/69 на ЕК, свързан с етикетирането на храните. Според Кукушева българските потребители не могат да се ориентират правилно от етикетите на храните. Тук идва и голямата роля на организациите, които трябва да обяснят информацията на потребителите, убедена е Кукушева.
Автор: Радина Дойнова
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ