
Стратегия и тактика на една търговска война
Руското ембарго е търговска война, която се разпростря по световните пазари за хранителни продукти. Твърде интересна е реакцията на играчите – производители и търговци. Европейската комисия, както е известно реши да обере стреса от излишната продукция, след забраната за внос в Русия. Отделиха се 125 млн. евро за „необрана” или непродадена продукция. Поляците втрещиха чиновнците в Брюксел – исканите обезщетения почти изчерпвали отпуснатата сума! Реакцията – изплащането на средствата ще се позабави, явно за да се осмисли ситуацията. Българите пък имали вял интерес към тази мярка. Никак не е лошо да се анализира – защо? Какво точно се крие зад тази пасивност?
В Еврокомисията като че ли настъпи леко объркване. Май ще променят правилата – някои зеленчуци щели да отпаднат от списъка на обещетяваните. Труден бил контролът, а те шмекериите не са само български патент. Въпреки това през тази седмица влизат в сила нови мерки за компенсиране на загубите . И още един феномен – българският пазар – както се очакваше, не се наводни от вносни плодове и зеленчуци, така че да изхвърли от играта родните производители.
Русия естествено не седи със скръстени ръце.
Целия коментар на Валентина Спасова може да видите в рубриката Агро коментар на 22 септември от 18:40 по Агро ТВ.