ПОДКРЕПА: ЕК дава 186 млн. евро за популяризиране на храните от ЕС
Като основни цели на популяризирането извън Съюза се определят държавите и регионите с висок потенциал за растеж.
През 2024 година Европейската комисия ще отпусне 185,9 милиона евро за популяризирането на устойчивите и висококачествени продукти от агрохранителния сектор в рамките на вътрешния пазар и в световен мащаб.
Наличните суми за кампании, избрани за догодина, са разпределени между популяризирането в рамките на вътрешния пазар и в държави извън него — съответно 81,3 милиона евро и 85,1 милиона евро. Сред тях са Китай, Япония, Южна Корея, Сингапур и Северна Америка. Обединеното кралство продължава да бъде един от основните пазари за износ на продукти от агрохранителния сектор, като поема над 20 процента от експорта.
Европейската комисия съфинансира до 80 на сто от избраните проекти, представени от частни оператори, като провежда и собствени комуникационни кампании в трети държави. Тези дейности могат да включват участие в търговски панаири на агрохранителния сектор, организиране на бизнес делегации в държави извън Съюза и разработване на наръчници за навлизане на пазара за износителите.
Очаква се кампаниите за популяризиране, избрани през 2024 г., да включват продукти от устойчиви селскостопански практики, които допринасят за опазване на околната среда и подобряване на хуманното отношение към животните. 62 милиона евро ще бъдат заделени именно за такива продукти от агрохранителния сектор, а други 42 милиона са предвидени за продукти от биологично производство.
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ