Българските вина са качествени, но трудно разпознаваеми
Българските вина имат място сред огромната международна конкуренция. В това са убедени, както самите производители, търговци, така и ценителите на добрите напитки. На родното производство обаче липсват няколко фактора – ключови за развитието на бранша. Другият сериозен фактор за слабата популярност на българското вино е слабата реклама. Ключов момент за развитието на винопроизводството е присъединяването на страната ни към ЕС и възможностите за европейско финансиране. Но за да се усети качественият скок в производството и във вкуса са нужни години. Цифрите през 2017 говорят. 350 000 тона грозде ще бъде прибрани тази есен, а 200 000 от тях ще бъдат преработени във вино. 140-150 млн. литра българско вино ще бъде произведено. Над 660 000 дка са лозята в страната, 263 са български винарски предприятия. Миналата година 62 милиона литра български вина са реализирани на чужди пазари, като трите основни са Русия, Китай и Великобритания. До 2024 г. още 26 млн. евро ще отидат в подкрепа на сектора.
Още в Агротемата на 8 декември от 18:40 по АгроТВ.
Автор: Мирела Спасова
СВАЛИ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ НА АГРОТВ